Topsportmentaliteit bezorgt Isfordink Olst plek aan de kop van het peloton

Sallandse specialist onderscheidt zicht met ultralichte bedrijfswageninrichting

Aan het eind van het gesprek komt Patrick Isfordink met een mooie vergelijking op de proppen. Hij spiegelt zich graag aan één van zijn klanten, de professionele wielerploeg Team Sunweb. Om duidelijk te maken dat je alleen met een topsportmentaliteit kunt winnen. Of het nu gaat om wielerprestaties of zoals in het geval van Isfordink Olst: het ontwikkelen van lichtgewicht en duurzame bedrijfswageninrichtingen. 

De eigenaar van het familiebedrijf geeft er mee aan dat Isfordink Olst voorop wil lopen. Niet een trend volgen, maar juist een trend neerzetten, dat is het credo. Nadat in 2010 definitief afscheid werd genomen van stalen en houten inrichtingen draait het allemaal om gewichtsbesparing en duurzaamheid. “Een wielrenner kan in de Tour pas presteren als de voorbereiding klopt en hij kan werken met de beste en lichtste materialen”, trekt hij de vergelijking nog even door. 

De keuze om voor de volle honderd procent met het lichtere aluminium te gaan werken, betekende logischerwijs ook de komst van een andere leverancier. “Een moeilijk moment omdat we een samenwerking van 27 jaar stop moesten zetten. De keuze voor het Duitse Aluca is wel de juiste geweest, want we hebben daardoor wel de volgende stap kunnen zetten. Alles ademt daar lichtgewicht.”

De vraag naar lichte bedrijfswageninrichtingen is de afgelopen jaren alleen maar actueler geworden. De maatschappij en ook bedrijven streven actief naar duurzaamheid en het verlagen van de CO2-uitstoot. In het verlengde daarvan is overstappen naar elektrisch aangedreven bedrijfswagens één van de nieuwste ontwikkelingen. 

Ook bij het inrichting van deze EV-bedrijfswagens wil Isfordink Olst voorop lopen. Zo werd eind september voor advies- en ingenieursbureau Tauw een elektrische Volkswagen e-Crafter voorzien van een ultralichte bedrijfswageninrichting. “We hebben de lichtste materialen en modernste technieken gecombineerd”, legt Patrick uit. 

Een laag gewicht is bij een elektrische bedrijfsbus extra belangrijk, want dan blijft de actieradius zo groot mogelijk. “Een volledig aluminium inrichting, omvormer met lichte lithium ion accu, een kunststof vloer en ultradunne zonnepanelen op het dak”, somt hij de belangrijkste specificaties op waarmee Isfordink Olst ruim 200 kilo heeft kunnen besparen ten opzichte van een conventionele inrichting. “Bovendien is de complete inrichting opnieuw te gebruiken in de volgende bus. Al met al een machtig mooie samenwerking met Tauw en Pouw Deventer.”

Ook bij bedrijfswagens met conventionele dieselmotor bieden de ultralichte bedrijfswageninrichtingen van Isfordink Olst meerwaarde. Minder gewicht zorgt namelijk direct voor een besparing op zowel brandstof als onderhoud. De klanten die hiervoor in Olst aankloppen, zijn heel divers: van ZZP’ers en MKB-bedrijven tot en met grote, landelijk opererende firma’s. “Of het nu gaat om één bus of een wagenpark van honderd bedrijfswagens; we staan voor iedereen klaar met onze topsportmentaliteit.”

Isfordink Olst  
De Meente 5
8121 EV Olst
0570 561 500
info@isfordink.nl
www.isfordink.nl

Delen:

Deel dit artikel!