"Toeterende trucks…."

Met mijn zoontje fietste ik op het fietspad in Raalte langs de N348 richting de rotonde bij Tijenraan / Drostenkamp. Onder het fietsen zag ik zijn arm op en neer gaan toen er een vrachtwagen langs kwam. 

Ik vroeg hem of hij wilde blijven staan om naar de vrachtauto’s te kijken of ze terug gingen toeteren. Daarmee deed hij wat ik vroeger zelf ook vaak deed. Passerende trucks laten toeteren. De auto’s en vrachtwagens kwamen en verdwenen en hij vond het helemaal grappig, wanneer sommige naar hem begon te toeteren. Zo stonden we daar, een minuut of vijf.

Ik vroeg hem welke vrachtwagens en auto’s hij zich nog wist te herinneren. Hij moest goed nadenken. Hij noemde de laatste vrachtwagen die terug toeterde en één die hem het meest was opgevallen door de verschillende tonen in de toeter. Terwijl er wel meer dan twintig waren langsgekomen wist hij er net als ik maar twee te benoemen. Ze zagen er allemaal ongeveer hetzelfde uit. 

(Social) Media

Hetzelfde gebeurt mij achter het beeldscherm wanneer ik op social media zit. De stroom van berichten, linkjes, foto’s, video’s en productupdates trekken aan mij voorbij, zonder dat ik ze later goed kan herinneren. Waarschijnlijk zitten jij en jouw klanten ook zo naar hun social media te kijken.

Hoe kun jij jouw (organisatie) berichten in die stroom laten opvallen? Hoe zorg jij ervoor dat mensen jouw bericht eruit pikken en erop klikken en dat ook gaan lezen of bekijken? Hoe zorg jij ervoor dat de juiste mensen dat doen en het ook nog doorvertellen, zodat je onthouden wordt?

Ik heb daar wel wat ideeën bij die toepasbaar zijn voor iedereen.

 

Gerben Derks | Derks Marketing

Delen:

Deel dit artikel!