Uitgevers bepleiten combinatie van magazine, website en social media
Martijn Jansman verscheen onlangs op een vergadering van de Kring Raalter Werkgevers in een pak met allemaal krantenkoppen. Zozeer is hij en ook zijn collega-uitgever Rudi Buitenkamp verweven met het gedrukte woord. Het duo weet echter ook dat je je als ondernemer tegenwoordig niet alleen kunt focussen op kranten en/of magazines. “Wil je als ondernemer een campagne optimaal tot zijn recht laten komen, dan draait het om een combinatie van meerdere media.”
De ambitie van de heren achter het Sallands Ondernemers Magazine is dan ook om SOM te laten uitgroeien tot een multimediaal podium voor de regionale ondernemer. Het magazine is een belangrijk uithangbord, maar het krijgt nog meer waarde door een goede website en het gebruik van meerdere social mediakanalen zoals Twitter, LinkedIn, Facebook en Instagram.
Natuurlijk doen de twee hun uiterste best om zoveel mogelijk ‘traffic’ te genereren om het multimediale platform goed tot zijn recht te laten komen, maar tijd is natuurlijk altijd een issue. Anderzijds is het onmogelijk om alles te weten. “We doen daarom graag een beroep op het bedrijfsleven in Salland om nieuws te melden. Hoe klein het soms ook lijkt, het kan toch een nieuwswaardig bericht zijn. Het houdt onze mediakanalen actueel en het helpt de ondernemer aan gratis publiciteit. Ook ondernemersverenigingen roepen we graag op hun nieuws met ons te delen”, aldus Jansman en Buitenkamp.
Heb je een bericht voor SOMonline of onze social media kanalen? Schroom dan niet en stuur het door naar info@somonline.nl.