Gezeten op het dakterras van R&M kantoor- en designmeubilair krijg je een aardige indruk van de omvang van het bedrijfspand. Heel spontaan komt de gedachte op om er een drive through mogelijkheid te creëren. Met een schuin oog naar al die creatieve oplossingen van horecagelegenheden die de laatste weken en maanden zijn ontstaan. “Kan dat ook iets voor ons zijn?”, hoor je Nancy en Eric Melenhorst denken.
Het rondje met de auto (evt. met aanhanger) of vrachtauto is eenvoudig te maken en het scheelt een hoop levertijd en kosten als de koper de bestelling altijd meteen meeneemt. Of het er van gaat komen, is de vraag. Wel is het exemplarisch voor de manier van denken en handelen van de twee eigenaren. Praktisch, functioneel en het liefst ook niet te lang ergens over nadenken. Aanpakken en doorpakken! Het is de instelling die je als ondernemer in coronatijd nodig hebt. En waarmee je ook de collega-ondernemers kunt helpen. Hoewel ze heel actief zijn in de internetverkoop was R&M er als de kippen bij om het bedrijf aan de Kaagstraat in Raalte (zoveel mogelijk) coronaproof te maken. “Want”, zo weten Nancy en Eric. “Op een website zie je alleen aantallen voorbij komen, maar krijg je geen goed beeld hoe iets er uit ziet of hoe fijn een stoel zit. Als je naar onze showroom komt, is het ook beter en gemakkelijker om advies te geven.” Het was goed dat ze tijdig hadden ingespeeld op de gevolgen van het coronavirus, want – ze durven het bijna niet hardop te zeggen – het was de afgelopen weken best druk bij R&M. “Premier Rutte had zijn laatste woorden van de persconferentie bij wijze van spreken nog niet uitgesproken of het was hier gekkenwerk. De website ontplofte en iedereen wilde hier komen.”Wel was het aantal gasten mooi gestroomlijnd omdat een bezoek aan de showroom alleen op afspraak mogelijk was. “Het thuiswerken en vergaderen met beeldbellen is natuurlijk explosief gegroeid en dat hebben we geweten. Heel veel mensen waren het na een paar weken wel beu om aan de keukentafel te werken en hadden behoefte aan een goed(e) bureau en/of -stoel.”
Eigen lijn zit-stabureaus
Al die bezoekers zagen dat de keuze reuze is bij R&M. In zowel nieuw als tweedehands kantoormeubilair en er is sprake van een groeiende collectie designmeubilair. En je kunt gerust elke week terugkomen, want het aanbod is niet alleen groot, maar het wisselt ook regelmatig. “We hebben bijvoorbeeld een eigen lijn zit-stabureaus. Is tegenwoordig erg populair en ook heel geschikt voor het thuiswerken. Dat loopt als een speer. Helaas was er vanwege de corona een kleine kink in de kabel qua leveringstijd, maar inmiddels kunnen we weer uit grote voorraad leveren.”
Het is dus veilig zaken doen met R&M. Bij binnenkomst zie je direct dat bij de balie een coronascherm is geplaatst. Goed voor de klant en zeker ook goed voor de eigen medewerkers. “Je wilt niet weten hoeveel mensen over de balie leunen om hun verhaal te doen. Normaal geen probleem, maar nu effe niet zo handig…”
Eenmaal de wens geventileerd, wordt de klant (op gepaste afstand) meegenomen naar één van de ruimtes waar allerlei kantoormeubilair staat opgesteld. Zo krijg je een goede indruk van de mogelijkheden. “En dan is het een kwestie van zorgvuldig en creatief inrichten. Je moet in ieder geval iets anders kijken naar het aantal werkplekken per kantooroppervlak”, benadrukken Nancy en Eric die overigens ook een stijging zien in de verkoop van akoestische panelen. Eigenlijk bedoeld om een betere akoestiek in de bedrijfs- of kantooromgeving te creëren, maar het is in coronatijd ook erg handig als scheidingswand.”
R&M kantoor- en designmeubilair
Kaagstraat 17-19
8102 GZ Raalte
0572 74 52 09
info@rmkantoor.nl
www.rmkantoor.nl