Winkelketen wil dé plek zijn waar de ZZP’er en MKB’er zijn ‘boodschappen’ doet
De veramerikanisering van onze maatschappij is niet meer te stoppen. Sinterklaas moet langzaam wijken voor Santa Claus en Black Friday lijkt hét winkelmoment voorafgaand aan de feestmaand december te worden. Toch is het mooi om te zien dat er ook tegengestelde bewegingen zijn. Zo zijn ‘onze’ winkels van de Amerikaanse Staples keten onlangs overgenomen door twee Nederlandse eigenaren. Daarmee zorgen zij voor de terugkeer van de Office Centre formule. Uiteraard ook met een vestiging in Zwolle!
Bij ondernemers in Zwolle en omgeving, die het goede nieuws nog niet hadden gehoord, gaat nu ongetwijfeld een luid gejuich op. Staples had volgens Michiel Kampherbeek – ook terug op het oude nest – namelijk de gekke gewoonte om Europa als één te zien. “De kracht van Office Centre is juist dat we de slag maken naar lokaal. Wij hebben de vrijheid om de markt te verkennen, te kijken waar de behoeftes liggen en lokaal en regionaal in te kopen”, aldus de vestigingsmanager die inmiddels partner is geworden van De Netwerkvloer en zich heeft opgeworpen als sponsor van een koeienkeuring in de IJsselhallen. “Daarmee creëer je betrokkenheid bij de doelgroep”, is zijn stellige overtuiging. Eén van de eerste acties van Kampherbeek en zijn collega’s van Office Centre Zwolle was het terughalen van enkele typisch Nederlandse producten die bij Staples van de schappen waren verdwenen. Dan hebben we het bijvoorbeeld over Nobo whiteboards en Double A papier. “Wij gaan niet meer voor de massa. Wel willen we zo volledig mogelijk zijn om in te spelen op de vraag van de regionale ondernemer.”
Als we Kampherbeek spreken – het is begin december – zit Office Centre nog enigszins in de overgangsfase. “We zijn nu vooral bezig met de naamsverandering. Het is zaak om Office Centre opnieuw in de markt te zetten. Voor veel mensen zijn we misschien nog die kantoorhandel, maar we gaan echt voor de totaaloplossing. Je kunt dus een prachtige computer kopen, maar we regelen ook de volledige installatie en onderhoud van jouw hardware”, benadrukt de vestigingsmanager dat de totaaloplossing wat hem betreft gepaard gaat met aandacht voor detail. Iedere regionale ondernemer moet straks het gevoel hebben bij Office Centre Zwolle in een warm bad te stappen. Je vindt er nog steeds die handige ordners, pennen en paperclips – “daar zijn we tenslotte groot mee geworden” – maar ook de nieuwste technologieën. “Alles wat relevant is of wordt, moet hier in de schappen aanwezig zijn.” Meer dan voorheen wordt de Ceintuurbaan 30 ook het adres voor drukwerk en print, promotionele- en werkkleding) en kantoorinrichting (bureaustoelen en meubilair). “Voor een nette prijs, met een deskundig advies en goede (Arbo-gecertificeerde) kwaliteit.”
Het moet gek lopen als je in de komende maanden niet in aanraking bent gekomen met Office Centre Zwolle. Kampherbeek en z’n collega’s doen er namelijk alles aan om de trom te roeren. Is het niet een speciale eindejaarsactie, dan komt er misschien wel een accountmanager op bezoek. “Dat is een nieuwe ontwikkeling binnen Office Centre. We willen niet afwachten totdat de ondernemer bij ons komt, maar ook buiten de winkel klantrelaties opbouwen en onderhouden.”
Office Centre
Ceintuurbaan 30
8024 AA Zwolle
038 – 42 31 231
zwolle@officecentre.nl
www.officecentre.nl