Out of your comfortzone… “Uut oen normale doen.” Voor mij is dat nog weleens lastig. Misschien herken jij daar ook wel iets van: “Doe mar normaal dan doej a gek genog!” Dat podium pak je niet zo snel. Toch denk ik, dat juist waar het af en toe een beetje schuurt, dat je daar altijd sterker uitkomt.
Zeker in deze tijd, wanneer het bijvoorbeeld moeilijk is om personeel te vinden, kun je dingen anders proberen te doen dan dat je eerst deed. Want wat gebeurt er wanneer je hetzelfde blijft doen? Of als je niets doet? Meer personeel ga je er in ieder geval niet door krijgen. Dus probeer jezelf een keer op een totaal andere manier bij je doelgroep te profileren. Wat heb je te verliezen?
Met mekaar
We mogen wat mij betreft best meer laten zien wat we hier in Salland hebben. Veel meer dat podium pakken. Veel meer laten zien waar we trots op zijn! Misschien kun je bij het profileren meer samen doen met andere bedrijven. Dan voelt dat podium wellicht al wat minder ‘hoog’.
Zo starten een aantal bedrijven samen FutureTech Salland. Daarin gaan we jonge mensen faciliteren in hun ontwikkeling en ambities. Wat dat gaat opleveren? In elk geval meer bekendheid bij de doelgroep en wellicht nieuw personeel, maar ongetwijfeld ook veel dingen die we nu nog niet kunnen voorzien.
Gin borstklopperie-je
Op een andere manier je organisatie gaan profileren. Zonder jezelf direct op de borst te slaan. Dat kan best. Bijvoorbeeld door anderen te laten vertellen wat er goed gaat. Je kunt al veel veranderen met nieuwe initiatieven (soms heel klein), maar ook door eens anders naar je organisatie te kijken.
Maar hoe doe je dat op een manier die bij jou past? Ik help je graag op weg!
Gerben Derks | Derks Marketing