Liefveld Coffee dompelt je graag onder in de echte koffiebeleving

Elke dag het aroma van gemalen bonen en de smaak van verse koffie.

Of je nu binnen een paar kilometer op de plek van bestemming bent of uren in de auto hebt gezeten. Iedereen – in ieder geval de liefhebber – begint een gesprek graag met een kopje koffie. Herstel: een goed kopje koffie. De geur van gemalen bonen en dan die smaakexplosie in de mond. Een betere start van een zakelijke ontmoeting kun je je toch niet wensen?

Helaas is de praktijk weerbarstig. Te vaak – we kunnen er helaas over meepraten – wordt koffie van het niveau slootwater geserveerd. Dat alleen de zwarte kleur nog doet vermoeden dat het hier toch echt om koffie gaat. Ondernemers, dat is toch niet de eerste indruk die je jouw gasten wilt meegeven? “Het is inderdaad wel bijzonder dat ondernemers thuis vaak betere koffie serveren dan op het bedrijf”, constateren Martin Blokvoort (eigenaar) en Taco Lunenberg van Liefveld Coffee. Het gesprek vindt plaats in het prachtige onderkomen van Mensink Bouwbedrijf in Broekland. Deze onderneming heeft recentelijk besloten in zee te gaan met Liefveld Coffee. “In gedachten waren ze al langer bezig met betere koffie, maar het was er nog niet van gekomen. Daarom hebben we de directie uitgenodigd om in onze showroom de echte koffiebeleving te ervaren. En toen waren ze om!”

Mensink raakte dusdanig overtuigd dat ze hebben gekozen voor een machine uit het hogere segment (met verse melk voor de cappuccino) en zakken met Arabica koffiebonen. En de service van Liefveld Coffee gaat nog verder. “We bezorgen de koffie zelf zodat we opnieuw rechtstreeks contact hebben met de klant. Ook wordt het onderhoud door onze eigen mensen opgepakt en kunnen we het voorraadbeheer voor onze rekening nemen. Ideaal als je er helemaal geen omkijken naar wilt hebben”, benadrukt het duo.

CO2-compensatie

Deze filosofie zorgt er mede voor dat klanten (bedrijven in het MKB, instellingen, overheden en verenigingen) uitgroeien tot ambassadeurs. En dat de nieuwe eigenaar één jaar na de overname van grondlegger Paul Liefveld een mooi aantal nieuwe klanten kon begroeten. Wat zeker ook helpt, is de lage drempel om kennis te maken met de producten van Liefveld Coffee. “We werken met gratis proefplaatsingen. Ieder bedrijf krijgt de kans om twee weken lang een machine inclusief koffie uit te proberen. Bevalt het goed, dan gaan we zaken doen. Dat wordt erg gewaardeerd.”

Ook al is Blokvoort net een jaar actief als ondernemer in koffie, het ondernemerschap is hem niet vreemd. Dus blijft hij qua aanbod zoeken naar nieuwe uitdagingen. De lijn met waterkoelers is inmiddels gerealiseerd en er zit een eigen Fair Trade koffie aan te komen. “Afkomstig uit Oeganda en zonder tussenkomst van een leverancier. Een deel van de opbrengst willen we gebruiken om daar de lokale koffieboeren te steunen.”

Als voormalig ondernemer in groene energie is het logisch dat hij een warm gevoel krijgt bij duurzaamheid. Dat gaat bij Liefveld Coffee verder dan alleen het recyclen van afvalstromen. Zo gaan ze de producten binnenkort bezorgen met een 100% elektrische bus. “Ook willen we binnenkort vastleggen hoeveel CO2 we als bedrijf produceren. Dat gaan we vervolgens compenseren door in de regio Salland bomen te planten. Zo groeien wij in onze groene gedachte!”

Liefveld Coffee
Praamstraat 4-8

102 HM Raalte
0572 330 626
info@liefveldcoffee.nl
www.liefveldcoffee.nl 

Delen:

Deel dit artikel!