“Dit is de tijd om over te stappen naar internetbellen”

Een deel van het bedrijfsleven heeft eerder dit jaar een brief in de bus gehad waarin KPN aankondigt per 1 september 2019 te stoppen met ISDN. Veel ondernemers hebben dit bericht terzijde gelegd omdat ze denken tijdig een alternatief te kunnen regelen. Een logische gedachte, maar niet erg zakelijk,want wat men gemakshalve vergeet, is dat de KPN vanaf heden geen onderhoud meer verricht. “Alleen een storing wordt nog verholpen”, geven Erik Beekman en Jack Vosman, respectievelijk eigenaar en ICT- en Telecomspecialist bij Beekman Elektro in Raalte de stand van zaken weer.

Wie momenteel nog gebruik maakt van ISDN doet er dus goed aan om snel actie te ondernemen en over te stappen naar internetbellen. Ook wel Voice over IP (VoIP) genoemd. “Veel bedrijven kunnen zich weer een investering veroorloven, dus waarom wachten tot het laatste moment als je nu al iets kunt doen om je kosten terug te brengen”, aldus het duo van Beekman Elektro, in deze regio de onbetwistbare specialist als het gaat om zakelijke telefonie, beveiliging en elektra.
Een specialist herken je natuurlijk aan z’n jarenlange ervaring en het feit dat hij voorop loopt als het gaat om nieuwe ontwikkelingen. Beekman Elektro voegt daar nog aan toe dat het graag de specifieke situatie van een bedrijf in kaart brengt om een maatwerkoplossing te kunnen garanderen waarbij ook een demonstratie ter plekke tot de mogelijkheden behoort. “Het gaat vaak niet alleen om de telefoon, maar ook om bijvoorbeeld fax, alarminstallatie en de daaraan gekoppelde (internet)lijn naar de meldkamer.”

Niet in de wacht

Ontzorgen is een modewoord geworden, maar het Raalter bedrijf heeft het hoog in het vaandel staan. Waar je als bedrijf vroeger een abonnement afsloot bij een landelijke partij op het gebied van telecommunicatie kan dat nu rechtstreeks bij Beekman Elektro. “Alle kosten worden dan via ons gefactureerd. Daarmee schakel je een aantal partijen uit.”
Beekman Elektro trekt de lijn van ontzorgen zeker door waar het gaat om onderhoud. Zowel voor het hosted bellen, waarbij zelfs met videobellen aan een oplossing kan worden gewerkt, als voor bedrijven die nog beschikken over een eigen telefooncentrale. “Wij zijn 24/7 bereikbaar en bij ons hoef je geen half uur in de wacht te staan. Voor telefooninstallaties geldt verder dat we een onderhoudscontract kunnen aanbieden. Dan weet je zeker dat jouw installatie is voorzien van de laatste updates en dat er snel wordt gereageerd bij vragen of problemen.”

Groeiscenario

KPN was natuurlijk jarenlang dé naam waar het ging om zakelijke telefonie, maar tijden zijn veranderd. Beekman Elektro maakt bijvoorbeeld gebruik van de infrastructuur van KPN (“dat is gewoon hartstikke goed”) en biedt zelf internetlijnen aan. Mede daardoor bestaat het klantenbestand van ondernemers met VoIP-telefonie momenteel al uit z’n 120 ondernemers en eigenaar Erik Beekman heeft een heel duidelijk groeiscenario voor ogen: 20 tot 50% per jaar! De komst van glasvezel is voor veel bedrijven wellicht het laatste duwtje in de rug dat ze nodig hebben om over te stappen naar internetbellen. Reden dus waarom Beekman Elektro zich eveneens als partner heeft verbonden aan Plinq uit Dalfsen in het project glasvezel op industrieterrein De Zegge in Raalte.

Delen:

Deel dit artikel!