Nieuw-Initiatief is een fullservice digitaal bureau uit Deventer. Zij bieden advies over online gebruikservaringen en aansluitend het doorvoeren van verbeteringen van e-commerce, een online leeromgeving of website. Jarenlang hielp het bedrijf grote klanten als Essent, het Van Gogh Museum, TNO, Univé, overheden en bekende uitgeverijen. Eigenaar Edwin de Kuiper wil zich voortaan meer gaan richten op Overijssel. “Veel kleinere bedrijven staan nog met één been in de analoge wereld. ‘Het Nieuwe Normaal’ inspireert of dwingt bedrijven tot professioneel digitaliseren. Wij kunnen daarbij optreden als regisseur, binnen een afgesproken kader, budget en tijd”.
Geen geld laten weglekken
“Onze rode draad is het uitgekiend samenbrengen van online design, sterke content en slimme technologie Door orde te scheppen in ‘digitale rommellades’ ontstaat meer tevredenheid, tijdwinst en omzet. Uitgangspunt is altijd de klant of gebruiker. Het gaat immers om de processen van je afnemers, niet om jouw eigen processen. Daarnaast geldt vaak: hoe kleiner een bedrijf of organisatie, des te vaker is de gebruikerservaring matig en lekt daardoor geld weg”, vertelt Edwin de Kuiper. Hij heeft ruim 25 jaar ervaring als digitaal designer en informatiemanager. Ook geeft De Kuiper masterclasses op het vlak van digitaal ondernemen en klantgerichte toepassingen, ontving enkele designnominaties en ontwierp een prijswinnend product voor de beste zorginnovatie. “Grotere bedrijven hebben vaak de stap al gemaakt in wat wij aanbieden: een sterk op de klantbeleving gerichte app of een website, maar ook een intranet, kennisbank of digitale leeromgeving.”
UX: de User eXperience
UX staat voor User eXperience, ofwel ‘gebruikerservaring’, een term die in het MKB steeds vaker opduikt. “Samen met m’n specialisten analyseren we het gebruikersgedrag, met usability-testen toetsen we hoe iets overkomt op de gebruiker. Op onze site staat wetenschappelijk onderzoek dat je met zo’n optimalisatie twee keer beter scoort dan concurrenten.
UX gaat verder dan het werk van een ‘gewone’ websitebouwer. Het is een mix van analyse, gebruikstesten, interactiegericht ontwerp en marketingmethoden als persona’s en klantreizen. UX is tevens offline van toepassing, denk bijvoorbeeld aan het telefoonbeleid van een klantenservice.
Gebruikerservaring versus SEO
“Door de focus op online processen op een mensgerichte manier in topconditie brengen, verschillen we van veel websitebouwers”, verklaart Edwin. “Ook stappen ondernemers vaak te snel naar een hip SEO-bedrijf dat veel geld vraagt”, stelt hij. “Beter is om je te richten op wat de gebruiker nou eigenlijk preciés wil en verwacht. Dus eerst in de klant investeren en dan pas in een goede zoekmachinepositie. Als je een huis bouwt ga je ook niet na de oplevering kijken waar de ramen moeten komen.”
Nieuw-Initiatief
0626 665 626
info@nieuw-initiatief.nl
www.nieuw-initiatief.nl