Op maat dichtbij

De kunst om op afstand toch een dichtbij-gevoel te geven. Mailstreet beheerst het tot in de puntjes. Alles wat uit hun printers rolt is uniek. Net als elk concept dat ze voor en met hun klanten bedenken.

Een mailing waar jouw naam op staat. Het is niets nieuws. Sterker nog: het leidde 28 jaar geleden al tot de start van het Deventerse Mailstreet. ‘Op de ICT-afdeling van een regionaal ziekenfonds werden polissen op naam geprint. De oprichters van Mailstreet zagen de kans. Nu nog is het onze kracht om van data persoonlijke communicatie te maken. Voor Salland Verzekeringen bijvoorbeeld, een van onze eerste klanten. Maar inmiddels ook voor nationale verzekeringsmaatschappijen,  banken en bijvoorbeeld bungalowparken. We onderscheiden ons bovendien met complexe multichannel campagnes, waarmee onze klanten effectief, persoonlijk én onderscheidend communiceren.’ Aan het woord is Lammert van Keulen. Hij geeft met zijn compagnons Jan-Willem Roelofs en Thejo de Boer leiding aan het Mailstreet-team. 

Alles op maat

Mailstreet is een van de bedrijven die in en na de Coronacrisis floreren. ‘De crisis versnelde voor veel bedrijven het proces om te zoeken naar aanvullende manieren om klanten persoonlijke aandacht te geven. Dat is precies waar wij goed in zijn. Tegelijkertijd beleefde een van onze klanten HelloFresh een stormachtige groei: mensen bleven thuis en gaven hun geld uit aan maaltijdboxen.’ Twee jaar geleden werd het internationale bedrijf klant van Mailstreet. ‘Wij printen on-demand en op naam van de consument de menu’s, recepten en folders die HelloFresh dagelijks in hun maaltijdboxen doen. Binnen 12 uur gaat het van data naar ingepakt in de box. Dat is onze kracht: we zorgen dat ons proces precies past (aansluit op de) bij de productieprocessen van onze klanten. We denken niet alleen mee in marketingconcepten,  maar hebben ook de productiecapaciteiten én de benodigde kennis en software op datagebied. Daarbij komt nog onze werkmentaliteit. Op zondagmiddag communiceren in de whatsappgroep van onze klant? Geen probleem. ’

Trots

Die aanpakkersmentaliteit was de afgelopen periode harder nodig dan ooit. ‘De toegenomen vraag leidde tot de versnelde lease van een nieuwe inktjetprinter. Die moest er snel komen, inclusief alle technische voorbereidingen en de financiering. Ik ben er echt trots op dat we dat voor elkaar hebben gekregen. Niet alleen binnen ons bedrijf, maar ook in samenwerking met onze partners. Zoals Rabobank Salland.’ Na wat omzwervingen werd Mailstreet een aantal jaren geleden weer klant. ‘Waarom? Misschien cliché, maar toch vanwege het persoonlijke contact en het gevoel dat deze bank dichterbij staat. Ze zijn echt betrokken bij hun klanten en bij de Sallandse samenleving. Bij gelijke voorwaarden gun je het hen, zo werkt het. Overigens bood de Rabobank voor de lease van de printer echt een goede deal. En ook nog eens erg snel. Daarvoor verdienen ze complimenten, het was binnen een week geregeld. We zijn misschien niet altijd de goedkoopste, maar wel de beste in maatwerk. Zo voelt voor ons de Rabobank ook.’

Zonnige toekomst

Door de innovatieve oplossing voor HelloFresh Benelux, kon Mailstreet dit jaar ook HelloFresh DACH als klant verwelkomen. En de toekomst van Mailstreet ziet er om nog meer redenen zonnig uit. Sinds vorig jaar is het grote grafische bedrijf Koninklijke Van der Most mede-aandeelhouder. ‘Het zorgt voor de financiële stabiliteit om verdere groei te realiseren. Verder begonnen we dit jaar een tweede businesstak: Mbridge. Een digitaal communicatiebedrijf waarmee we voor klanten e-mailings, webportals en apps inzetten. Ook al zo’n groeimarkt nu. Het is een vak apart, vandaar het nieuwe bedrijf. Maar er blijft natuurlijk  synergie met het printbedrijf. Want ook die houdt in onze ogen een gezonde toekomst.’

Benieuwd of lease bij jou past en wil je meer weten over de mogelijkheden? Bel voor een afspraak (0570) 84 44 of kijk op rabobank.nl/lease.

Team Bedrijven
0570 50 84 44
www.rabobank.nl/lease

Delen:

Deel dit artikel!