Slechts één op de 25 bedrijven in de regio Deventer-Zwolle heeft de online marketing goed voor elkaar. Dat blijkt uit een onderzoek van het bureau E-commercemanagers.com in Heino.
De specialist in online marketing onderzocht maar liefst 761 economisch actieve bedrijven. Daaruit blijkt dat slechts zestig procent (460 bedrijven) de URL heeft geregistreerd bij de Kamer van Koophandel. “Een gemiste kans voor de overige 301 bedrijven”, constateert directeur Joost Hoogstrate van E-commercemanagers.com. “Registratie van de URL leidt tot meer verkeer naar de website van het bedrijf en een hogere positie in zoekmachines.”
De 460 geregistreerde bedrijven zijn verder onderzocht op vier belangrijke criteria: de veiligheid van de website (SSL-certificaat), of de website mobile friendly is, of er sprake is van een AVG cookie-melding en de laadsnelheid. En wat bleek? Slechts 5,4 procent van deze ondernemingen had de combinatie van deze essentiële onderdelen van online marketing goed voor elkaar. “In dit onderzoek hebben we vooral gekeken naar de minimale eisen die aan een hedendaagse website worden gesteld. En dat een percentage van vijf procent van de bedrijven hieraan voldoet, is bedroevend. Veel ondernemers laten hierdoor omzetmogelijkheden liggen, terwijl voor een relatief geringe investering een prima functionerende website kan worden neergezet. Met ook nog de meeste geavanceerde online marketing technologie.”